مسابقات بین المللی زبان انگلیسی KGL

مسابقات بین المللی زبان انگلیسی KGL

مسابقات بین المللی زبان انگلیسی KGL

المپیادKGL مسابقه بین المللی زبان انگليسي با هدف اصلي تشويق دانش آموزان به يادگيري زبان انگليسي و ارتقاي دانش عمومي زبان است. این مسابقه زير نظر سازمان بين المللي آزمون(The International Testing Authority)  در انگلستان و ایرلند برگزار مي شود .

تاكنون ۷۰ كشوراز سراسر دنيا به جامعه بين المللي KGL پيوسته اند و موسسه اردوش از سال  ۲۰۲۰ به عنوان نماينده انحصاري ايران اين مسابقات را در كشور آغاز کرد و اکنون خانه زبان کودک خردبنیان نیز به عنوان نماینده رسمی این مسابقات زبان آموزان خود را در این المپیاد حمایت می‌نماید.

تمامی زبان آموزانی سنین 7 تا 17 سال که از سطح قابل قبول گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتن برخوردارند می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

معمولا، مرحله اول اين مسابقات هر ساله در بهمن ماه برگزار مي شود. مرحله دوم در اسفند و یا فروردين ماه و مرحله سوم در خرداد ماه مي‌باشد.

سرفصل هاي KGLبراساس كتب مشترك زبان دركشورهاي اروپايي (CEFR) تعيين گرديده است. هدف اين مسابقات ارزيابي زبان عمومي دانش آموزان است و لذا تمامي كتب آموزش زبان عمومي مي تواند به عنوان منبع مناسب استفاده شود.

سوالات مسابقه در ۵ سطح  PREA1تا  B2 طراحي شده اند كه معمولا سطح INTERMEDIATE    تا ADVANCE  را در بر مي‌گيرد.

مزایای شرکت در المپیاد KGL :

  • KGL يك مسابقه سرگرم كننده با استاندارد بالا براي ايجاد انگيزه در بين دانش آموزان جهان براي فراگيري بهتر زبان انگليسي به عنوان زبان دوم است.
  • آزمون هاي  KGLاز بالاترين كيفيت و استانداردهاي بين المللي برخوردار است و مي‌تواند معيار مناسبي براي آماده‌سازي دانش آموزان براي ارزيابي هايي باشد كه در آينده به آن نياز خواهند داشت .
  • نفرات برتر هر پايه در هر مرحله لوح شركت در مسابقات را دريافت مي كنند و همچنين فيناليست ها براي شركت در مسابقه نهايي در خرداد ماه به كشور اروپايي دعوت شده و تمامي هزينه هاي اقامت سه روزه و شركت در مرحله نهايي مسابقات از طرف كميته علمي  KGLتامين مي‌گردد.
  • يكي از مزاياي عالي اين مسابقات هزينه پايين شركت در آن است كه دانش آموزان تنها براي مرحله اول هزينه پرداخت كرده و شركت در مرحله دوم و مرحله نهايي مسابقات بصورت رايگان می‌باشد

                براي شركت در مسابقه KGL شركت كنندگان بايد شرايط سني زير را داشته باشند:

  • تمام متولدين از دي ماه ۸۹ تا دي ماه ۹۳و با حداکثر سن ۱۱سال مي توانند در سطح  PREA1شركت نمايند.
  •  تمام متولدين از دي ماه ۸۸ تا دي ماه ۸۹ و با حداکثر سن ۱۲سال مي توانند در سطح A1شركت نمايند.
  • تمام متولدين از دي ماه ۸۶ تا دي ماه ۸۸ با حداکثر سن ۱۴سال مي توانند در سطح  A2شركت نمايند.
  • تمام متولدين از دي ماه ۸۵ تا دي ماه ۸۶ و با حداکثر سن ۱۵سال مي‌توانند درسطح  B1شركت نمايند.
  • تمام متولدين از دي ماه ۸۳ تا دي ماه ۸۵ و با حداکثر سن ۱۷سال مي توانند درسطح  B2شركت نمايند.

شركت كنندگان بايد با توجه به سن خود در مسابقه شركت كنند و اگر دانش آموزی که برای مثال امسال در مرحله اول در سطح  A1شركت می‌كند و به مرحله دوم راه می‌يابد سال آينده بايد در LEVELبالاتر يعني  A2 براي مسابقات ثبت نام كند. اما اگر امسال نتوانست در مرحله اول پذيرفته شود، سال آينده مي‌تواند دوباره در همين سطح ثبت نام كند.

سايت رسمي مسابقات http://www.kglcontest.org است.

تعداد سوالات براي سطح PRE A1 برابر با 35سوال و زمان پاسخگويي ۴۵ دقيقه و براي سطح A1 - B2 برابر با 40 سوال و زمان پاسخگويي ۶۰ دقيقه می باشد. سوالات نیز نمره منفي ندارند.

اين مسابقه سه مرحله دارد كه مرحله اول و دوم آن در ايران و مرحله سوم آن در يك كشور اروپايي است. البته شایان ذکر است که دانش آموزان سطح  PREA1با توجه به سنشان، مرحله سوم ندارند و بنابراین آزمون هایشان فقط در ایران می‌باشد.

مرحله اول مسابقه شامل سوالات  Listeningو  Reading مي باشد. در مرحله دوم سوالات  Writingهم به سوالات مسابقه اضافه مي شود. البته نكته مهم اين است كه در مرحله دوم ابتدا بخش  listeningو Reading هر داوطلب بررسي شده و اگر نمره كافي را در اين بخش بدست آورد، سپس  Writingوی بررسي شده و نمره كل اعلام مي گردد كه مشخص مي كند كه چه دانش آموزاني به مرحله فينال راه پيدا مي كنند. مرحله سوم مسابقات شامل هر چهار مهارت Listening, Reading, Writing, speaking خواهد بود.

نتايج مرحله اول حدودا ۲۰روز بعد از مسابقه اعلام خواهد شد. از ايران كميته مسابقات KGL هر سال تعدادي را براي مرحله دوم و نهايتا مرحله جهاني انتخاب مي‌كند كه اين تعداد در زمان اعلام نتايج مشخص مي‌شود. اما به ازاي هر ۲۵۰ نفر شركت كننده از ايران، حتما يك نفر به مرحله جهاني راه می‌یابد. دانش آموزان سطح  PRE A1 مرحله جهاني ندارند و هرساله از سه نفر برگزيده مرحله دوم در اين سطح از طرف موسسه اردوش هدايايي تعلق مي گيرد.

نتايج هر مرحله از سايت رسمي موسسه اردوش اعلام مي‌گردد. طبق نظر كميته اصلي مسابقات تنها اسامي نفرات برتر در هر LEVELدر مرحله اول و دوم اعلام مي‌شود و اطلاعات ديگري ا داده نمي‌شود.

نفرات برتر و جوایز:

  • تمامي شركت كنندگان مرحله اول لوح تقدير و گواهی نامه شركت در مسابقات را دريافت مي‌كنند.
  • تمامي شركت گنندگان مرحله دوم لوح تقدير و گواهی نامه شركت در مسابقات را دريافت مي‌کنند و همچنين به نفرات اول تا سوم هر سطح مدال و جوايز ارزنده‌اي تقديم مي‌گردد.
  • نفرات اول تا سوم مرحله نهايي مدال و لوح تقدير و جايزه دلاري از طرف كميته مسابقات دريافت خواهند كرد.
  • همچنين هر سال يه يك نفر كه در كل مسابقات مرحله اول تا سوم بهترين نتيجه را كسب كند، بورس تحصيلي مدارس انگلستان و جايزه ۱۰۰۰دلاري اهدا مي شود.

هزينه ثبت نام مرحله اول حدودا 15يورو است كه هرساله بسته به قيمت يورو در اواخر آذر ماه اعلام مي گردد. مرحله دوم و سوم مسابقات رايگان است.

خانه زبان کودک خردبنیان نماینده رسمی برگزاری مسابقات KGL در شیراز:

خانه زبان کودک خردبنیان به عنوان نماینده رسمی المپیاد KGL برای ارتقا سطح زبانی خردسالان و موفقیت نونهالان اقدام به برگزاری کلاسهای آمادگی المپیاد KGL کرده است. این کلاسها توسط اساتید مجرب  خردبنیان برگزار می گردد. در کلاسهای آمادگی المپیاد KGL خردسالان نه تنها با سوالات و نکات مطروح در آزمون آشنا می گردند، بلکه با نحوه تست زدن و تکنیک های دستیابی به نمره بهتر نیز آشنا می شوند. علاوه بر کلاسهای آمادگی آزمون KGL، تیم آموزشی خردبنیان پکیج خودآموز آمادگی المپیاد KGL را نیز برای آن دسته از افرادی که قادر به شرکت در کلاسهای حضوری نمی باشند، تدوین نموده که به آسانی قابل تهیه از طریق سایت خردبنیان می باشد.

 

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.